Laatste week in Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lenny - WaarBenJij.nu Laatste week in Quito - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Lenny - WaarBenJij.nu

Laatste week in Quito

Door: Lenny

Blijf op de hoogte en volg Lenny

25 Juli 2013 | Ecuador, Quito

Beste lezers

Dit was mijn laatste week in Quito voordat ik naar de Galapagos zou gaan.
Ik had mij laatste week Spaanse les. Jammer genoeg waren de vaste studenten weg, voor een trip, reisden verder of waren ze weer op weg naar huis. Gelukkig wel weer vrienden gemaakt met twee andere Zwitserse meiden en eentje uit Duitsland. Omdat er niet veel andere studenten waren en een ander niveau had, kreeg ik privé les van Martin, een docent uit Quito. Ik vond het eigenlijk niet zo erg om alleen les te krijgen, je leer dan veel en snel. Ging lekker door. Maar omdat ik alleen was, kreeg ik in plaats van 5 dagen les, vier dagen les. Maar was op zich wel prima.
De eerste dagen van de week na de les wat rusting aan gedaan. Ik heb de andere twee Zwitserde meiden, Claudia en Simona de grote supermaxi, supermarkt laten zien. Wisten ze ook gelijk waar ze grote boodschappen konden halen. Ook ben ik met ze die week naar de souvenirmarkt geweest, ook gezellig.
En met school, samen met twee docenten weer een citytour gedaan en nog wat andere dingetjes bezocht samen met de andere drie meiden.
We hebben de old city bezocht, daar hebben we de Basilica bezocht. Een grote kathedraal, waar we ook een goed uitzicht hadden over Quito. Daarna wat gegeten in een typisch restaurantje waar je Ecuadoorns kan lunchen. Daarna een zeepwinkeltje bezocht, hebben we heel snel gekeken hoe ze zeep maakten. Kregen we nog een een klein zeepje, van passievrucht. Rook erg lekker. En nog wat andere dingetjes gekocht. De vrouw die achter de balie stond, heeft een jaar in Nederland gewoond, dus toen ze wist dat ik uit Nederland kwam ging ze Nederlands praten. Dat deed ze nog best aardig, moet ik zeggen. En was ook weer grappig om iemand anders weer Nederlands te horen praten. Daarna bij een hoedenwinkel geweest, bekeken we een kantoortje waar ze de hoeden aan het maken waren. Leuk om te zien. Nog een in ijzerwinkeltje gekeken. Daarna na een cacau winkeltje gegaan. Waar ze uitlegde hoe ze het in Ecuador maakte en wat daar allemaal bij kwam kijken. Was wel leuk en lekker!
Daarna gingen we weer terug met de stadsbus naar de school
Op woensdagavond ben ik samen met de meiden naar de salsa les geweest en naar ladysnight, was gezellig. Dansen was ook weer super leuk! Het drinken gezellig, maar we maakten het niet al te laat. We waren stiekem best wel moe.
Op vrijdag heb ik mijn laatste wasspullen laten wassen en ingepakt. De volgende dag zou ik namelijk vroeg naar de Galapagos vertrekken.
In de middag nadat de andere meiden Spaanse les hadden gehad en snel even een snack op hadden. Zijn we een taxi gaan zoeken om ons naar Teléferico te laten brengen. Dat is een kabelbaan die ons naar de Pinchincha Volcano bracht. Waar we een super mooi uitzicht hadden op de stad Quito en de bergen. Maar dan zag je pas echt goed hoe groot Quito daadwerkelijk is. Onwijs groot dus. Daar heb ik samen met Simona, Claudia en Ines nog een kleine hike gedaan. Was een leuk en gezellig tripje!
In de avond zou ik Antje weer zien, die een weekje op een trip was. Haar gezin zou die middag ook komen uit Duitsland. We hadden afgesproken om elkaar die avond te zien en zo kon ik haar kindjes ook gelijk zien, we gingen met nog wat andere studenten gezellig eten. Was een lange gezellige avond.
Van de meeste mensen nu afscheid genomen, die zou ik niet meer zien naar de Galapagos. Vorige week had ik al van Angela afscheid genomen, omdat we niet wisten of we elkaar nog zouden zien. Afgelopen week was ze op trip en ze zou morgen pas laat terug komen.
Na iedereen gedag gezegd te hebben, was het tijd om soort van op tijd naar bed te gaan. Mijn wekker zou rond half 3 weer af gaan om naar het vliegveld te gaan.

  • 24 Augustus 2013 - 21:26

    Lommelse:

    Wauw... Wat gaaf meid! Zo leuk om te lezen, nu snel naar je volgende bericht;) x

  • 24 Augustus 2013 - 21:27

    Lonneke:

    Ps: ik was het net!! M'n naam verkeerd getypt... Haha

  • 27 Augustus 2013 - 11:26

    Juan:

    Leuk Len,


    Heb je eigenlijk foto's gemaakt van die vulkaan??( Pinchincha Volcano)

    beso

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lenny

Actief sinds 04 Maart 2013
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 14768

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2013 - 28 Oktober 2013

Argentinië

01 September 2013 - 13 Oktober 2013

Op weg naar Bolivia

12 Augustus 2013 - 06 Oktober 2013

Peru

22 Juli 2013 - 01 Augustus 2013

Colombia, Roots trip

02 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Spaans en vrijwilligerswerk, Ecuador

09 Maart 2013 - 02 Juni 2013

Spaans en Avontuur in Venezuela

Landen bezocht: