Yehh Bolivia!! - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Lenny - WaarBenJij.nu Yehh Bolivia!! - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Lenny - WaarBenJij.nu

Yehh Bolivia!!

Door: Lenny

Blijf op de hoogte en volg Lenny

17 Oktober 2013 | Bolivia, La Paz

Hola!!

Zo en toen was het tijd om nu echt afscheid te nemen van Andrea. Voelde tch wel raar.
Na een drankje met de groep van Salkantay in Cusco, ben ik terug gegaan naar de school, om afscheid te nemen van andere vrienden en Andrea.
Daarna pikte ik mijn backpack op van de hostel en ging ik naar de busterminal om de bus te nemen van 22.00 uur naar Puno. Het was tijd om naar Bolivia te gaan en om zelf te gaan reizen!!
De reis duurde wat korter, waardoor ik wat langer moest wachten in de busterminal. Daar kocht ik een ticket om naar Bolivia te gaan. Maar eerst moest ik een stop maken in Copacabana, om daar weer een andere bus te nemen naar La Paz, Boliva.
Iets voor de stop in Copacana, hadden we een stop voor de border. Geld wisselen, papiertje halen, paspoort laten schecken, uitchrijven uit Peru. Dan paar meters verderop, sta je op eens in Bolivia, hoe gek is dat. En dan kijk je daar op de klok, en dat is er een uur vooruit gesprongen. Erg apart omdat zo te zien, haha.

Later in La Paz aangekomen, eerst wat slapen, beetje de stad verkent. Ik vond het maar erg groot en veel mensen. Ik heb hier 2 nachten gezeten. Om daarna met een koppel uit Australie mee te gaan naar een plek Coroico. Deze Aussies, heb ik ontmoet met de Salkantay trip, we zaten in dezelfde groep. En leek ons leuk om samen door Bolivia heen te gaan reizen.
We wilden wat relaxen, dus gingen we naar Corioco, was een leuk plekje. Waar je lekker kon relaxen. We bleven daar drie dagen. Ik hoop op iets korter. Maar het ging nu eenmaal zo. Dan maar iets langer in Bolivia. Maar dit was een goede rust voor mijn knieën. Het ging gelukkig daarna weer een stuk beter.
Na de drie dagen namen we weer een minibus naar La Paz. Daar bleven we een nachtje. Om de volgende avond een bus te nemen naar Tupiza. We hadden van anderen mensen gehoord, dat het vanaf Tupiza de trip naar Salar de Uyuni te doen beter en mooier was. Het was een dag extra, je zag iets meer en je zag minder toeristen. Dan als je de trip begint in de Uyuni.
Dus in Tupiza hebben we een trip geboekt om die dinsdag weg te gaan richting de Salar.

Dag 1
We waren met zijn vieren, er was nog een meid mee uit Belgie, maar dan van de franse kant. Dus zaten we met zijn vieren in de Jeep, gids achter het stuur en de chef naast hem. 5 Mensen is de maximum in de Jeep. Nu we met zijn vieren waren, hadden we wat meer ruimte.
De eerste dag was vooral veel reizen. Genieten van de omgeving en tussendoor kleine stops om foto´s te maken.
We hadden een vroege lunch in een kleine community, town. Om daarna weer paar uur verder te reizen en onze laatste stop te maken waar we zouden overnachten. Het zou een gebouwtje zijn bij een familie, zonder electriciteit en basic en zonder douche. Maar toen we daar waren met wat andere toeristen, zag het meer dan basic uit en hadden we gewoon electriciteit. Handig om batterijen op te laden.
Rond 5 a half 6 waren we daar aangekomen. Warme kleren aangetrokken, theatime met kaartspel, dinnertime and sleepingtime.

Dag 2
Deze dag moesten we voor half 8 onze spullen bij de Jeep zetten, zodat we om half 8 konden ontbijten en om 8.00 uur konden vertrekken.
Deze dag zagen we een paar laguuns met verschillende kleuren en met flamingo´s. Erg mooi!. Bergen met sneeuw, Dali dessert, Actieve vulcaans. Die voor een deel in Bolivia stond en een deel in Chile!
en hotspring bezocht, tussen een mooie omgeving. Erg warm, maar erg lekker. We mochten maar 20 minuten erin blijven. Anders zou je te moe zijn om verder te genieten van de trip die dag. Maar na 10 minuten ongeveer, was het al genoeg voor mij. Het was namelijk echt warm.
En we bezochten deze dag ook een plek waar geisers waren!


Dag 3
Nog meer Laguuns met flamingos, ander landschap. Zo grappig om te zien, na een paar uur, veranderd het landschap in een seconde.
Een soort ander Dali dessert met erg grote rocks. Gewoon midden in de woestijn.
Die middag kwamen we als eerste aan in de Salt Hostel. Van binnen was alles van salt. de vloer, de muren, tafels, stoelen. Echt grappig.
En hier konden we een ticket kopen om weer een soort van warme echte douche te nemen na paar dagen.

Dag 4
Dit was dan eindelijk de dag dat we naar de Salar gingen.
We stonden erg vroeg op, om zonder ontbijt om 5.00 uur in de morgen te vertrekken naar de cactusseneiland. Daar liepen we naar boven om de sunrise te gaan zien. Koud, maar erg mooi was het!!! Daarna wat opgewarmd in de zon beneden om daar ook een ontbijt te krijgen. Cornflakes en taart, die iedereen op de laatse dag kreeg. Erg leuk!
Daarna reden we naar een plek waar je de ojos van de salt kon zien. Ogen van het zout.
Om daarna naar een plek te rijden waar we foto´s gingen nemen, die iedereen neemt op deze grootste saltvlakte van de hele wereld.
3653 m.
Erg gaaf!!! Jammer alleen dat we niet super veel tijd hadden.
Daarna reden we naar een plek waar je een museum kon bezichtigen, maar dat hoefde voor ons niet helemaal.
Grappige was dat je veel fietsers zag in deze trip, echt respect voor de mensen (met de offroad wegen en altitude en mensen op de motor. En nog grappiger was dat we stukken hadden gereden, die de Dakar zou gaan rijden volgend jaar.
Daarna kregen we onze laatste lunch. Om daarna naar Uyuni te gaan rijden, waar de trip eindigde. Ik nam afscheid de meid uit België en de Aussies. Was gezellig met ze. Maar hier gingen onze wegen weer scheiden. Ik reed terug met de gids en de chef naar Tupiza. Omdat ik vanuit daar een bus wilden nemen naar Argentinië. Nu we er toch zijn he...;)!!!

Na geen 5 uur maar 4 uur, waren we weer terug in de hostel in Tupiza. Waar ik mensen ontmoette waar ik de volgende dag gelijk met ze mee ging paardrijden. Was erg leuk, voelde me dat meisje weer die mee deed met de ponycamp van Jolanda als thema western. En nu reden we echt in de Western met Cañons. Toppie!


Die avond zou ik richting Argentinië gaan, niet veel tijd, maar twee weken. Maar ben eigenwijs en nu we er toch zijn, kan ik het niet laten om daar om het hoekje te gaan kijken en twee meiden te bezoeken in Buenos Aires die ik heb ontmoet in Peru!

  • 17 Oktober 2013 - 19:31

    Juan:

    Hi Len,

    Leuk verhaal weer.

    En 70 km lopen is wel echt heel veel!!


    Mooie foto's ook!... Ik kan niet wachten tot je volgende verhaal ;)

    En oja, met wie reis je nu?

  • 30 Oktober 2013 - 17:15

    Oma Ans:

    Meisje, meisje, wat maak jij een prachtige reis!!!!
    Je komt veel zelfstandiger over en je kunt met iedereen omgaan!
    Vanaf nu voel je je op de hele wereld thuis, want je hebt een enorme ervaring opgedaan.
    Wanneer kom je weer naar huis? Ik ben benieuwd naar jefoto's
    Bedankt voor je verslag en tot horens, ziens of lezens.
    Liefs, Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, La Paz

Lenny

Actief sinds 04 Maart 2013
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 14779

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2013 - 28 Oktober 2013

Argentinië

01 September 2013 - 13 Oktober 2013

Op weg naar Bolivia

12 Augustus 2013 - 06 Oktober 2013

Peru

22 Juli 2013 - 01 Augustus 2013

Colombia, Roots trip

02 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Spaans en vrijwilligerswerk, Ecuador

09 Maart 2013 - 02 Juni 2013

Spaans en Avontuur in Venezuela

Landen bezocht: