Mijn eerste week in Playa Colorada - Reisverslag uit Playa Colorada, Venezuela van Lenny - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in Playa Colorada - Reisverslag uit Playa Colorada, Venezuela van Lenny - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in Playa Colorada

Door: Lenny

Blijf op de hoogte en volg Lenny

16 Maart 2013 | Venezuela, Playa Colorada

Hola Amigos,

Bedankt voor jullie berichten. Super leuk allemaal!!!

Laat ik beginnen dat mijn reis prima verlopen is. De 2e vlucht had ik 2 stoelen voor mijn zelf, heerlijk. De overnachtig in Caracas verliep ook goed. Simpel hotel. Maar goed te doen. Vooral als je ongeveer 24 uur aan het reizen bent geweest en bijna niet geslapen hebt.
De volgende dag, zat ik beetje in de stress of ik wel op tijd op het vliegveld zou zijn, ik zou gebracht worden, maar de busschafeur was er nog niet. En ik snapte al niks meer van de tijd. Hun klok stond gewoon niet goed. Vandaar. Maar is helemaal goed gekomen. De vlucht ging super snel, binnen 3 kwartier was ik in Barcalona. En het vliegtuig was bijna leeg.
In Barcalona werd ik opgehaald door Harold. Super grappig, hij moest een paar keer kijken of ik degene was die hij moest ophalen. Ik zag er niet niet Zuid-Amerikaans uit ofzo. Maar hij zag mijn backpack en wist dat ik het toch wel moest zijn. Toevallig komt hij ook uit Colombia. Super grappig.

Ik ga maar niet alles per dag vertellen. Ik zal even in het kort vertellen wat ik gedaan heb in de afgelopen week.

De vorige groep voor mij, bestond uit super veel Nederlanders. Van hun heb ik leuke verhalen gehoord over de trips en hebben we tips gekregen over van alles en nog wat en ben ik gelijk meegevraagd om met een bootje naar een strandje te gaan. Erg leuk.
Mijn groep bestaat uit 3 andere nederlanders, 1 belg, 1 finse, 1 (oude) duitse man, en 6 ijslanders. Leuke mensen en de groep wordt steeds hechter.
Van de week eerst een meeting gehad over hoe en wat van het poject en trips. Het schijnt dat het bij jullie niet goed weet is geweest. Sorry maar moet zeggen dat het hier super lekker weer is, richting de 30 graden of zelfs meer. Ik zit nu in de warmste periode en wordt steeds warmer. Ik heb elke dag ongeveer 4 uur spaanse les in de middag, de methode is super die er gebruikt wordt. Veel praten en weining schrijven, al moet ik daar wel wat aan wennen, :)! Onze leraar heeft ons van de week meegenomen naar de stad, ongeveer 3 kwartier van Playa Colorada, onze uitvalbasis. We gaan dan met de bus daarheen. Nu zit ik er ook met een paar anderen. Van de week hebben we ook een rondleiding gekregen in de plek waar we verblijven. We hebben gezien hoe de mensen leven en waar, wel indrukkendwekkend om dat te zien! En Salsa les gehad, wiehoe. Was leuk!!Niet dat ik het kon ofzo, maar toch.
We zijn bijna elke ochtend aan het oefenen, voor het ontbijt, met een berg te beklimmen. Dat doen we dan om half 7, je wordt daar vroeg wakker. En half 8 is dan het ontbijt. Maar die berg beklimmen, is nog best heftig, al gaat het elke keer wel beter. We oefenen omdat we in de laatste weken een hele grote berg gaan beklimmen, wat nogal heftig schijnt te zijn!!
Gisteren hebben we instructies gekregen over en hoe en wat over het kayakken. Zodat we voorbereid zijn en weten hoe we de zee in moeten en weer uit en weer in de kayak moeten klimmen als je overboord gaat.
Morgen gaan we op een 3 dagen kayak tocht. We slapen dan 2 keer in tenten en/of misschien in hangmatten. Er wordt veel in hangmatten geslapen op het kamp. Maar ik moet dat nog een keer gaan uitproberen.
Gisteren is de Chavaz, de president begraven. 14, 15 April zijn hier de verkiezingen, we blijven dan expres in onze uitvalbasis. Onze activiteitenprogramma is daardoor ook wat aangepast. Zodat we rond die tijd niet weg zijn. Het is veiliger om in Playa te blijven dan rond die tijd.

Anne, ja Harrison vond de cd leuk!! Graag gedaan. En ik denk dat je al weet dat ik les heb van Isaisas. Aardige leraar en doet het goed!!

Ik hoop voor jullie dat de Lente onderhand een keertje gaat beginnen,zal wel lekker zijn!! Ik zal dan hier al vast voorgenieten van deze kant van de zon!! :)

Het is trouwens 5.5 uur verschil. Bij mij is het nu, 10.56 uur en bij jullie bijna half 5

Voor nu laat ik het hier even bij!!

Chao!! xxx

  • 16 Maart 2013 - 21:00

    Jolanda:

    het woord "super" staat erg vaak in je verslag, dat doet ons deugd! En stuur even wat zon hierheen,

    x


  • 16 Maart 2013 - 23:07

    Karin:

    Leuk om te lezen len! Hopelijk blijft het zo leuk, geniet ervan!

    X

  • 16 Maart 2013 - 23:48

    Loes:

    Wat een gave avonturen en er gaan er nog heel veel meer komen, supergaaf! Geniet! X

  • 17 Maart 2013 - 09:24

    Fam. Romijn:

    Fijn dat alles goed gaat en dat je het zo naar je zin heb!
    Veel plezier en geniet ervan.
    X

  • 17 Maart 2013 - 10:56

    Ingrid:

    He Len, dat klinkt allemaal fantastisch, super leuk om je zo te volgen, geniet en heel veel plezier xxxxx

  • 18 Maart 2013 - 09:17

    Juan:

    Hi Len,

    Je verhalen maken me blij. En toch ook wel jaloers haha....
    Heel veel plezier nog. En succes met Spaans ook :)

  • 18 Maart 2013 - 18:54

    Pa:

    poosje ruilen is geen optie zeker :) ?
    Veel plezier!


    pa

  • 19 Maart 2013 - 21:44

    JMJM:

    Ha lenny,

    Dat klinkt wel heel goed allemaal! Heerlijk hoor! Geniet ervan want wat een avontuur :)

    Liefs van ons

  • 27 Maart 2013 - 19:36

    Nina:

    Heey Lenny! Klinkt helemaal super al! Als je zondag terug komt van de delta sta ik op je te wachten!!!! Hahaha, Zie je zondag!

  • 27 Maart 2013 - 20:07

    Leendert:

    Ha, lenny,

    Klinkt allemaal erg goed. Van alles leren (naast de taal) en ook nog de conditie verbeteren!
    Een beetje zon is wel naar ons toegekomen maar: het vriest nog steeds met een behoorlijke oostenwind.
    Zo gaan we hier richting Pasen.
    Doe je best en heb vooral veel plezier.

    groetjes, marion en leendert

  • 02 April 2013 - 15:48

    Egbert Van Der Werf:

    Ha Lenny,

    Komt je droom toch uit. Lijkt me fantastisch daar.

    Groet vanuit het Holland,


    Egbert van der Werf

  • 02 April 2013 - 15:50

    Egbert Van Der Werf:

    ... en voor Holland stond koude, maar met m'n bevroren vingers lukte het typen niet helemaal.

  • 07 April 2013 - 17:03

    Marian:

    Hoi Lenny,

    Het doet me goed om te lezen dat je het naar je zin hebt! Maak er een mooie tijd van en ik kijk uit naar je volgende verslag!

  • 07 April 2013 - 17:03

    Marian:

    Hoi Lenny,

    Het doet me goed om te lezen dat je het naar je zin hebt! Maak er een mooie tijd van en ik kijk uit naar je volgende verslag!

  • 07 April 2013 - 17:04

    Marian:

    Hoi Lenny,

    Het doet me goed om te lezen dat je het naar je zin hebt! Maak er een mooie tijd van en ik kijk uit naar je volgende verslag!

  • 08 April 2013 - 15:04

    Pa:

    Voor de meelezers: we hebben wel bericht gehad over een nieuw bericht maar we krijgen het niet open.
    Dat klopt. Lenny was wel begonnen had zoveel te vertellen , meer dan internet aankon op dat moment en is gestopt. Terwijl bericht wel is uitgegaan, dus dat hebben we nog tegoed meldde ze op 7 april.

    Wim den Haan

  • 08 April 2013 - 20:04

    Hanna En Sofien:

    Leuk om is iets van je te lezen.
    hier gaat alles goed.

    groeten, veel plezier.

  • 22 April 2013 - 09:33

    Wim Den Haan:

    allemaal,

    het gaat goed daar in venezuela, we hebben begrepen dat ivm de verkiezingen Lenny en de rest een poaar dagen op de lodge xzijn gebleven. Ze is nu onderweg naar een reservaat, om een berg te beklimmen en ook in watervallen te springen. Een pittige tocht waar ze elke dag voor getraind hebben. Gedeeltelijk slapen ze in tenten en bovenop de berg moet het ook koud zijn.( roraima) Deze trip is gisteren begonnen en gaat 12 dagen duren en dit berichtje appte ze even . Internet is lastiger als ze gedacht had. vandaar. Ze heeft het prima naar haar zin in ieder geval.

    Wim den Haan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Venezuela, Playa Colorada

Lenny

Actief sinds 04 Maart 2013
Verslag gelezen: 581
Totaal aantal bezoekers 14747

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2013 - 28 Oktober 2013

Argentinië

01 September 2013 - 13 Oktober 2013

Op weg naar Bolivia

12 Augustus 2013 - 06 Oktober 2013

Peru

22 Juli 2013 - 01 Augustus 2013

Colombia, Roots trip

02 Juni 2013 - 21 Juli 2013

Spaans en vrijwilligerswerk, Ecuador

09 Maart 2013 - 02 Juni 2013

Spaans en Avontuur in Venezuela

Landen bezocht: